Przypominamy - wideoinfolinia dla osób niesłyszących, która zapewnia dostęp do informacji o pandemii koronawirusa (COVID-19) działa od maja 2020.
Wideoinfolinia działa przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Wszystko po to, by osoby głuche, na równi z pozostałymi obywatelami, miały stały dostęp do wsparcia i możliwość skorzystania z pomocy. W akcję zaangażowani są tłumacze Polskiego Języka Migowego z całej Polski, którzy pracują w systemie zmianowym na smartfonach lub laptopach z dostępem do Internetu.
Osoba głucha może połączyć się z wideoinfolinią i uzyskać, w zrozumiałym dla siebie języku, informacje na temat koronawirusa oraz sposobu postępowania w przypadku podejrzenia, że może być zarażona.
Z wideoinfolinii, oprócz osób z wadą słuchu, skorzystają też placówki służby zdrowia, służby ratownictwa medycznego. Może się okazać to kluczowe, bo ułatwi przeprowadzenie wywiadów lekarskich z niesłyszącymi pacjentami, przyśpieszy ewentualną diagnozę i leczenie.
Wideoinfolinia działa od 1 kwietnia i można się z nią połączyć za pośrednictwem następujących narzędzi:
Wideoinfolinia jest wspólnym projektem resortu, Fundacji PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza i Polskiego Związku Głuchych, którzy realizują w ten sposób program Dostępność Plus.
Źródło: www.gov.pl